Jdi na obsah Jdi na menu
 


Historie ATV

23. 12. 2008

 Něco málo z historie čtyřkolek – kdo byl první, kdo byl největší, kdy se udály největší novinky a jaký je trend poslední doby?


1970
Honda předvádí první tříkolku US90 s výkonem motoru 7 koní a cenovkou 595 $ pro trh v USA. Tři kola se nakonec stala slepou vývojovou větví, nestabilní podvozek znamenal vážné nehody a ukončení výroby.

1979
Yamaha představuje svou první ATV-YT125.

1981
Honda zavádí ATC250R, první dvoutakt s vyšším výkonem, stále však na třech kolech. Využívá však zkušenosti a technologie z motokrosových strojů.

Kawasaki představuje první ATV - KTL200-A1.

 

1982
Suzuki představuje svou první ATV - QuadRunner LT125. Má počítadlo kilometrů, pět rychlostí vpřed a zpátečku! Honda začíná prodávat první užitkovou tříkolku – ATC 200E „Big Red“.


1984

Yamaha a Honda začínají prodávat své první čtyřkolky.

1985

Suzuki představuje první čistě sportovní quad s dvoutaktní dvěstěpadesátkou - model  QuadRacer LT250.

 

Polaris Industries se stává největší Severoamerickou společností na trhu ATV a sněžných skútrů se zavedením nových technologií jako je automatická převodovka, která nahradila všude používaný manuál. Kawasaki prodává své první ATV.

1986
Honda představuje nejúspěšnější závodní Quad v historii, FourTrax-250R 2T. Zároveň přichází s první čtyřkolkou s náhonem všech kol, FourTrax 350 4x4.



1988

Výrobci čtyřkolek se dohodli na zastavení prodeje tříkolek v USA z důvodu bezpečnosti těchto vozidel. Jsou také zahájeny programy na zvýšení bezpečnosti jezdců. Honda zavádí FourTrax 300 a FourTrax 300 4x4, která se stala nejvšestrannější a nejpopulárnější ATV, prodalo se 530 000 kusů v průběhu příštích dvanácti let.

1992
Suzuki ukončila vývoj Quad racer 250ccm 2T.

1996
Do prodeje přichází první čtyřkolka Arctic Cat.



1998
Na trh vstupuje firma Bombardier.
První čtyřkolky se dostávají také do českých show roomů.

2001
Polaris představuje dosud největší motor použitý v ATV - 683cc, který pohání model sportsman.

2006
Bombardier představuje Outlander s 800ccm V-twinem a vstřikováním paliva.



2008

Je zlomena další hranice a Arctic Cat představuje stroj s objemem 1000 ccm ve vidlicovém dvouválci. Honba za výkony pokračuje a půllitr se stává střední třídou. Čeho se dočkáme dál?

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář